دانلود رایگان سوالات ماساژ آزمون آنلاین

دانلود رایگان سوالات ماساژ آزمون آنلاین

دانلود رایگان سوالات ماساژ آزمون آنلاین

دانلود رایگان سوالات ماساژ آزمون آنلاین

دانلود رایگان خلاصه کتاب فراگرد تنظیم تا کنترل بودجه اسفندیار فرجوند پیام نور

دانلود رایگان خلاصه کتاب فراگرد تنظیم تا کنترل بودجه اسفندیار فرجوند پیام نور


لینک مشاهده :


https://20begir.com/





اگر امکان دارد فارسی ایمیل کنیدنتایج وبخلاصه فراگرد تنظیم کنترل بودجه اسفندیار فرج وند ویدئو برای کنترل بودجه اسفندیار فرجوند پیام نور رایگان شهریور بارگذاری توسطدانلود رایگان کتاب خلاصع کتاب کنترل بودجه دانلود رایگان کتاب فراگرد تنظیم وکنترل بودجه پیام نور فراگرد تنظیم کنترل بودجه اسفندیار فرجوند کتاب بودجه تنظیم کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه پیوست اضافات بودجه کتابفراگردتنظیمتاکنترلبودجهوارسال رایگان مشهدارسال رایگان شیرازافزودن تـصویرافزودن محـتواویرایش عنوان نام پدیدآور فراگرد تنظیم کنترل بودجه‌ تالیف اسفندیار فرج‌وند؛ مقدمه حسن امور مالی تنظیم .




آموزش پرورش، ویژه‌ی دانشجویان دانشگاه پیام نور کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه اطلاعات بودجه سال رایگان مشهدارسال رایگان شیرازافزودن تـصویرافزودن محـتواویرایش عنوان نام پدیدآور فراگرد تنظیم کنترل بودجه تالیف اسفندیار فرج‌وند دولتی مبانی امور مالی تنظیم بودجه آموزش پرورش، ویژه‌ی دانشجویان دانشگاه پیام نور برنامه فراگرد کنترل بودجهموبستاد پیام نور دانلود کافه کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه فرج وند انتشارات خردمندان، ناشر کتب راهنما کمک آموزشی دانشگاه پیام برند مجموعه کتاب های وارد نشده اسفندیار باید شامل این عبارت .


*بودجه یک دوازدهم: وقتی دولت نتواند تا پایان سال بودجه سال آینده را تنظیم کند دولت از مجلس درخواست منابع مالی

می کند.

*اعتبارات برنامه ای: باید اعتبارات مصوب برای یکسال در همان سال مصرف شود.

-2اصل جامعیت: بودجه باید بصورت کامل و برای همه دستگاههای دولتی اعم از وزارتخانه ها و موسسات دولتی و همچنین

شرکتهای دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی ← *عدم تهاتر درآمد و هزینه *همه درآمدها و هزینه ها در

بودجه بیاید

-3اصل وحدت بودجه: تمام برنامه ها و فعالیت هاو طرحهای دولت و نیز تمام درآمدها و هزینههای آن و اجبارا بودجه تمام

دستگاهها باید در یکجا نوشته شود و برای رسیدگی و تصویب و آگاهی همگان ارائه شود و برای یکسال مالی بایستی یک

لایحه بودجه تنظیم شود 4اصل شاملیت یا تفصیل: شاملیت در بودجه به معنی تهیه بودجه با ریز و تفصیل طرفین حساب است باید درآمدها بصورت

مشروح طبقه بندی نموده – این اصل موجب میشود که نظارت پارلمانی از طریق نمایندگان مردم و دیوان محاسبات کشور

تحقق یابد.

-5اصل تخصیص و عدم تخصیص: تمام ارقام منظور در بودجه باید به همان وضع و ترتیبی که در بودجه تعیین شده و مجوز آن

صادر شده،وصول یا به مصرف برسد.

-اصل تخصیص نتیجه منطقی اصل شاملیت یا تفصیل میباشد.

-اعتبار جنبه پیش بینی بودجه است.

-نتایج اصل جامعیت : *قاعده بودجه ناویژه *اصل عدم تخصیص درآمدها

-6اصل انعطاف پذیری بودجه: استثنایی بر اصل تخصیص است و عبارت است از تغییر و جابجایی در ارقام هزینه و برنامههای

دستگاه اجرائی بدون آنکه در سر جمع اعتبارات مصوب تغییری حاصل شود.

-7اصل تخمینی بودن درآمدها: درآمدهای پیش بینی شده در بودجه به اصطلاح اهل فن جنبه تخمینی دارد و این بدان

معنی است که منظور شدن مبلغی به عنوان درآمد در بودجه کل کشور مجوزی برای وصول از اشخاص حقیقی و حقوقی

نمیشود.

-هیچ نوع مالیاتی وضع نمی شود مگر به موجب قانون.

-2اصل تحدیدی بودن هزینه ها: اعتبارات مصوب برای هر نوع هزینه تا حد همان اعتبار مصوب قابل خرج است ، نه بیشتر نه

کمتر.

-1اصل تعادل: حفظ موازنه بین درآمدها و مخارج ، به گونهای که دولت بتواند بدون متوسل شدن به استقراض ، تعهدات مالی

خود را بپردازد،اشاره دارد.

-کسری بودجه← تحریک اقتصاد

-مازاد بودجه← محدود کردن اقتصاد

- می توان با توجه به قیمت بین مازاد بودجه در دوره رونق و کسری بودجه در دوره رکود تعادل ایجاد کرد

فصـــــل سوم: طبقه بندی بودجـــه 6

-اگر کنترل مالی از بودجه مد نظر بود← طبقه بندی هزینه و سازمانی عمده ترین طبقه بندی میباشد

اگر مدیریت و بهبود کیفیت مد نظر بود ← طبقه بندی برنامهای و عملیاتی

اگر پیشرفت اقتصاد ملی و ارتباط بودجه با برنامه ریزی مد نظر بود ← طبقه بندی اقتصادی

انواع طبقه بندی:

-1طبقه بندی درآمدها و سایر منابع: * درآمد عمومی : درآمد وزارتخانه ها و موسسات دولتی و مالیات و سود سهم

شرکتهای دولتی و درآمد حاصل از انحصارات و مالکیت . پس از وصول باید در حساب خزانه داری عمومی متمرکز شود.

عمرانی .........جاری

* درآمد اختصاصی :درآمد اختصاصی عبارت است از درآمدهایی که به موجب قانون مصرف یا مصارف خاص در بودجه کل

کشور تحت عنوان درآمد احتصاصی منظور گردد.

*درآمد شرکتهای دولتی: درآمد و ارائه خدمات و فروش کالا و فعالیت

-2طبقه بندی هزینه ها: قدیمیترین و متداولترین نوع طبقه بندی در بودجه است.موجب نظارت دقیق بر هزینه ها را

ممکن می سازد –طبقه بندی هزینه ها عملیات دولت را در قالب خدمات و کالایی که خریده است تشریح و توجیه می کند-

بر روی جنبه حسابداری تاکید دارد.

طبقه بندی بر اساس

فصول هزینه

هزینه جاری: عادی و تکراری *هزینه پرسنلی: حقوق و دستمزد و پاداش *هزینه اداری: نگهداری و تعمیرات و...

هزینه سرمایهای: موجب افزایش دارائیهای ثابت می شود(خرید ، احداث)...،

پرداختهای انتقالی: به صورت یک طرفه به افراد و واحدها اطلاق می شود.*اصل و فرع بدهی ها *کمکهای بلاعوض *پرداخت

دیون و تعهدات مد نظر قرار می گیرد – چرا و برای چه می خرد –

اصول طبقه بندی عملیاتی:

طبقه بندی عملیاتی در ایران :

-4طبقه بندی سازمانی: اعتبارات و هزینه ها بر حسب هر یک از سازمانهای دولتی که پیشنهاد دهنده و اجرا کننده برنامه

های مصوب میباشند ،پیش بینی میشوند – تفاوت با گروه بندی عملیاتی ← مسئولیت هر واحد سازمانی همیشه ثابت و

مشخص می باشد.

طبقه بندی سازمانی

در ایران

کلیه وظایف

طبقه بندی بر اساس وظیفه و عملیات

طبقه بندی مذکور

طبقه بندی عملیاتی

امور :عبارت از چند فصل مرتبط از وظایف دولت است.آموزش ،امور اجتماعی

فعالیت و طرح: دستیابی به قسمتی از اهداف برنامه

طرح: مجموعه عملیات و خدمات مشخصی است که بر اساس مطالعات توجیهی

فنی و اقتصادی و یا اجتماعی ، که توسط دستگاههای اجرایی انجام می شود. طی

مدت معین و با اعتبار معین و به سه بخش تقسیم می شود.

طرح عمرانی طرح مطالعاتی

غیر انتفاعی

طرحهای عمرانی

انتفاعی

-1وزارتخانه ها: مهمترین واحد سازمانی در تشکیلات همه دولتهاست-عالیترین ارگان اجرایی هر

کشوراست- وظایف اجرائی دولت و همچنین احکام قانونی ناشی از حقوق اساسی و قوانین عمومی کشور.

-2موسسات دولتی: واحد سازمانی مشخصی است که به موجب قانون ایجاد و زیر نظر یکی از قوای سه

گانه اداره میشود:*دولتی مستقل :مدیریت و برنامه ریزی کشور-محیط زیست-تربیت بدنی-انرژی اتمی-

نهاد ریاست جمهوری- کتابخانه ملی *دولتی وابسته: سازمان آموزش فنی و حرفه ای – سازمان سنجش

-3شرکت دولتی: قالب است که امکان و فرصت تجمع و بکارگیری سرمایه اشخاص حقیقی و حقوقی

مختلف را به منظور انجام اقدامات تولیدی و تجاری و تحقق هدف (کسب سود)فراهم میآورد.

هرگاه فعالیت دارای ماهیت تجاری باشد دولت شرکت تشکیل میدهد.

-4موسسات غیر دولتی: با اجازه قانون به انجام خدمات عمومی مشغولند. شهرداریها-هلال احمر-تامین

اجتماعی- بنیاد مستضعفان-کمیته امداد – بنیاد شهیدو....

-5موسسات انتفاعی و بازرگانی وابسته به دولت:سازمان بنادر و کشتیرانی – صنایع دفاعی- صنایع ملی

فصل: حاوی برنامه های مرتبط به هم است و برنامه ریزی دراز مدت و میان

مدت برای نیل به هدفهای اساسی فصل، یک طبقه بندی کلی عملیات بوده و

سیاستها و خط مشی ها منظور درآن راهنمای اصلی پیشنهاد برنامه می باشد

برنامه: مجموعه از عملیات مرتبط به هم است که اجرای قسمتی از هدفهای

اساسی فصل را در چهارچوب سیاستها

 8

-5طبقه بندی اقتصادی: این نوع طبقه بندی به تجزیه و تحلیل آثار اقتصادی مخارج دولتی میپردازد. در طبقه بندی

اقتصادی ، هزینه های جاری از هزینه های سرمایه ای و خرید کالاها از خدمات و پرداختهای انتقالی دولت تفکیک میشوند.

*در ایران از طبقه بندی اقتصادی استفاده نمیشود.*

*نخستین قدم در طبقه بندی اقتصادی تشخیص و دسته بندی حسابها است*

-هدف از این طبقه بندی مربوط به وضع اقتصادی کشور است ودر اتخاذ تصمیمات مقامات موثر است.

- نموداری از هزینه ها و دریافتها طبقه بندی شده دولتی را در قالبهای اقتصادی که برای تجزیه و تحلیل و سنجش تاثیر

عملیات دولت در اقتصاد عمومی ضرورت دار



 فصــــل چهارم: سیکل بودجه و سازمانهای بودجه ای(بازیگران بودجه)

-بودجه از چهار مرحله تشکیل می شود: -1تهیه و تنظیم بودجه -2تصویب بودجه -3اجرای بودجه -4نظارت بر

بودجه

- سازمانهای بودجه ای: )1قوه مقننه ← مجلس شورای اسلامی از مراجعی است که پس از قانون اساسی اولین

مرجع است که در تدوین سیاستهای همومی اقتصادی مملکت نقش دارد. مجلس شورای اسلامی و کمیسیونهای آن

نقش اساسی در بررسی لایحه بودجه دارند.

الف) دیوان محاسبات: کنترل هزینه ها نظارت و ایجاد نظم-

)2قوه مجریه← قوه مجریه بر اساس سیاستهای عمومی اقتصادی مملکت که بوسیله مجلس تعیین شده است ،میبایست

برنامه های اقتصادی لازم را تهیه نماید . این برنامه بصورت بلند مدت و چند ساله و یا کوتاه مدت تهیه شده است.

الف)شورای اقتصاد: به منظور هدایت و هماهنگی امور اقتصادی از وزیران ،رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت و

برنامه ریزی کشور به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود.

تهیه و تدوین گزارش حاوی نظرات در مورد گزارش تفریغ

بودجه و ارائه آن به مجلس

کنترل عملیات و فعالیتهای مالی کلیه وزارتخانه ها و موسسات

شرکتها و...

بررسی و حسابرسی وجوه مصرف شده و درآمد و سایر منابع

تامین اعتبار

 9

ب)وزارت اقتصاد: همکاری با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مورد پیش بینی درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار

ج)خزانه: سازمان مالی بسیار وسیع و شامل مجموعه دوایر متمرکز در وزارت دارائی و ذیحسابان آن در ادارات دارائی

شهرستانها که نقش اصلی آن دریافت و اداره وجوه اختصاصی سازمانها و موسسات و وزارتخانه ها و بنگاهها و پرداخت کلیه



اسفندیارام آنلاین دانلود رایگان خلاصه جزوه نمونه سوال رشته دانشگاه پیام نور دانشگاه آزاد پوشه فراگرد تنظیم کنترل بودجه اسفندیار فرج وند پوشه مالیه بین الملل امور مالی بین آرشیو نمونه سوالات جزوات نمونهسوالات فروردین توسط اعضا گروه متشکل دانشجویان مدیریت دانشگاه پیام نور پوشه فراگرد تنظیم کنترل بودجه اسفندیار فرج وندپاورپوینت کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه اسفندیار دانلود رایگان این پاورپوینت شامل اسلاید کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه کنترل بودجه اسفندیار فرج وند پیام نور، بهترین کاملترین خلاصه کتاب .




کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه تالیف تنظیم کنترل بودجه تالیف اسفندیار فرج وند دانشگاه پیام نور کنترل بودجه دانلود رایگان پاورپوینت کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجهخلاصه کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه اسفندیار فرج حسابداریدانلود خلاصه کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه اسفندیار فرج وند پیام نور، بهترین کاملترین خلاصه کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه مرور کتاب دانلود کتاب فراگرد تنظیم کنترل بودجه رایگان نمونه جزوه آموزشی درس فراگرد تنظیم کنترل بودجه پیام نور اﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺟﺰوه ﮐﺘﺎب ﻓﺮاﮔﺮد ﺗﻨﻈﯿﻢ .




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد